Sunday, August 07, 2005

Slobodná krajina

Sedeli sme na kúpalisku a bavili sa o vzniku sveta. V tej chvíli sa pustil do mňa nejaký starší človek a spýtal sa ma, či robím politickú prednášku. Osobne som toho názoru, že nie je veľmi etické a ani slušné počúvať súkromné konverzácie druhých ľudí a odvetil som, že nie, teda že žiadnu politickú prednášku nerobím, a že diskutujeme.
Aby toho nebolo dosť, povedal, aby sme sa bavili o niečom inom, a že sa to nedá počúvať.
Tak som mu odvetil: Slobodná krajina.

Na tomto blogu by som chcel písať o podobných veciach, s ktorými sa stretávame v dennodennom živote, vyjadriť postoj, že veci ako akademická sloboboda, sloboda prejavu a sloboda vlastného myslenia, bez toho, aby sa podriaďovala akejkoľvek doktríne, môžu existovať aj inak ako iba abstraktné pojmy vo filozofických knihách, že takéto veci môžu existovať aj v našej spoločnosti, a že sa za ne oplatí bojovať.
Aj o tom bude tento blog.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home